فرمول دقیق و 3 مرحله‌ای برای تولید محتوا با هوش مصنوعی

فرمول دقیق و 3 مرحله‌ای برای تولید محتوا با هوش مصنوعی

تولید محتوا با هوش مصنوعی

فهرست مطالب

تولید محتوا با هوش مصنوعی، سرعت تولید محتوا برای سایت و شبکه‌های اجتماعی شما مثل پیج اینستاگرام را حداقل 3 برابر افزایش می‌دهد و این موضوع روی کاهش هزینه‌های تولید محتوا و همچنین افزایش درآمد شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.اما چگونه از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنیم؟
برای تولید محتوا با هوش مصنوعی فقط کافیه از چت بات ChatGPT استفاده کنید و سه کار زیر را به ترتیب انجام دهید:

    1. ساخت اکانت ChatGPT
    2. تولید محتوا با هوش مصنوعی با نوشتن یک پرامپت حرفه‌ای برای ChatGPT
    3. بازنویسی و اصلاح محتوای تولید شده توسط ChatGPT

 

ChatGPT چیست؟

ChatGPT(Chat Generative Pre-Trained Transformer) یک چت بات یا نرم‌افزار هوشمند است که بر اساس هوش مصنوعی کار می‌کند و در 30 نوامبر 2022 توسط شرکت OpenAI رونمائی شد. ChatGPT مثل یک تیم تولید محتوا برای کسب‌وکار ماست. با این تفاوت که رایگان است و سرعت تولید محتوای او خیلی بیشتر از یک تیم تولید محتواست.

برای تولید محتوا با هوش مصنوعی ChatGPT ابتدا باید یک اکانت بسازید، سپس با او چت کنید و از او بخواهید برای شما محتوا تولید کند. ChatGPT سریع پاسخ شما را خواهد داد و شما در عرض چند دقیقه محتوایی خواهید داشت که بدون این چت بات باید چند ساعت یا حتی چند روز برای تولید آن وقت می‌گذاشتید.

 

1.ساخت اکانت ChatGPT

چت بات ChatGPT دو نوع اکانت دارد: رایگان و پولی. برای تولید محتوا با هوش مصنوعی شما می‌توانید با اکانت رایگان نیز محتواهای بسیار باکیفیتی تولید کنید و نیازی نیست در ابتدای کار اکانت پولی آن را تهیه کنید.
مراحل ساخت اکانت را در مقاله ساخت اکانت رایگان ChatGPT بصورت کامل توضیح داده‌ایم. با مطالعه این مقاله و انجام مراحل گفته شده، اولین قدم برای تولید محتوا با هوش مصنوعی را با موفقیت بردارید.

 

2.تولید محتوا با هوش مصنوعی با نوشتن یک پرامپت (Prompt) حرفه‌ای برای ChatGPT

بعد از ساخت اکانت ChatGPT شما می‌توانید با نام کاربری و رمز عبور خود وارد محیط چت بات شوید و شروع به چت برای تولید محتوای مورد نیاز خود کنید.
برای تولید محتوا با هوش مصنوعی ChatGPT، باید بتواینم promptهای حرفه‌ای بنویسیم. پرامپت به زبان ساده به همان درخواستی می‌گویند که برای انجام کاری توسط هوش مصنوعی باید بنویسید یا به صورت صوتی یا تصویری به هوش مصنوعی اعلام کنید.
اما چگونه یک پرامپت یا درخواست حرفه‌ای برای ChatGPT بنویسیم؟ دو روش برای این کار وجود دارد:

  1. استفاده از ابزار و انواع پرامپت آماده.
  2. اصول را یاد بگیرید و خودتان پرامپت‌های حرفه‌ای بنویسید.

استفاده از ابزار و انواع پرامپت آماده

سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای نوشتن پرامپت کمک بگیرید. در واقع افراد یا گروه‌هایی به صورت داوطلبانه (یا حتی به کمک هوش مصنوعی!) پرامپت‌های مختلفی برای اهداف مختلف می‌نویسند و شما می‌توانید با جستجو آن‌ها را پیدا کنید و با ویرایش بخش‌هایی از هر پرامپت، از آنها استفاده کنید.
از بین سایت‌هایی که بررسی کرده‌ایم، این 3 سایت در حال حاضر پرامپت‌های خوبی برای تولید محتوا با هوش مصنوعی دارند.

  1. prompts.chat
  2. prompthero.com
  3. promptvine.com

نکته: توجه کنید که اغلب پرامپت‌های موجود در این منابع به زبان انگلیسی هستند اما می‌توانید برای خودتان ترجمه کنید یا از هوش مصنوعی بخواهید که هرچند پرامپت انگلیسی است اما خروجی را به زبان فارسی به شما بدهد.
افزونه‌هایی هم ساخته شده که در حین کار با ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT به کمکتان می‌آیند اما اغلب غیررایگان هستند.

پینشهاد می‌کنیم مقاله 7 قالب آماده برای نوشتن پرامپت‌های حرفه‌ای را مطالعه کنید. 7 قالبی که کار شما را برای تولید محتوا با چت جی پی تی آسان می‌کند و می‌توانید با استفاده از آنها محتواهای باکیفیتی تولید کنید.

چگونه خودمان پرامپت حرفه‌ای بنویسیم؟

ما با یادگیری اصول نوشتن پرامپت خوب برای ChtGPT می‌توانیم به یک مهندس پرامپت تبدیل شویم و از همین طریق نیز کسب درآمد کنیم. در این بخش قصد داریم یک فرمول سه مرحله‌ای برای نوشتن پرامپت‌های حرفه‌ای به شما بگوییم تا دیگر دغدغه‌ی نوشتن پرامپت را نداشته باشید.

 

مرحله اول: ابتدا به ChatGPT یک نقش (Role) بدهید.

می‌توانید همان اول پرامپت به هوش مصنوعی یک نقش بدهید؛ مثلا بگویید که «تو یک متخصص تبلیغات هستی و چندین استراتژی برای کمپین‌های تبلیغاتی نوشته‌ای؛ با تجربیاتی که در این زمینه داری، برای تبلیغات محصول X برای من چه توصیه‌ و راهنمایی داری؟»
نقش دادن به هوش مصنوعی کمک می‌کند تا درخواست شما واضح‌تر شود و جواب‌های بهتری دریافت کنید.

 

مرحله دوم: کاری (Task) که می‌خواهید ChatGPT انجام دهد را به او بگوئید.

در اولین جمله پرامپت مشخص کنید که چه کاری از هوش مصنوعی می‌خواهید. مثلا بنویسید که «متن بنویس با موضوع …» و از جمله‌ای مثل «آیا تو می‌تونی کمک کنی که …» استفاده نکنید.
مثال بد: می‌تونی به من بگی که چطور می‌تونم دیجیتال مارکتر بشم؟
مثال خوب: یک مسیر یادگیری برای شغل دیجیتال مارکتینگ بنویس که مرحله به مرحله و مطابق نیازهای شرکت‌ها در سال 2023 باشه.

 

مرحله سوم: جزئیات (Detail) کاری که از ChatGPT خواسته‌اید را مشخص کنید.

در قسمت جزئیات می‌توانید موارد زیر را مشخص کنید تا ChatGPT محتوای باکیفیت‌تری برای شما تولید کند.

پیش‌زمینه‌ها را توضیح دهید

همانطور که دکتر برای تشخیص بیماری نیاز به توضیحاتی درباره سوابق پزشکی و پیش‌زمینه‌های شکل‌گیری بیماری دارد، برای گرفتن پاسخ مناسب از هوش مصنوعی هم باید پیش‌زمینه‌ها را توضیح دهید.
مثال خوب:
من ۳ سال سابقه کار به عنوان توسعه دهنده جاوا اسکریپت دارم. حالا به فکر تغییر شغل هستم چون فکر می‌کنم شغل مناسبی برای من نیست و می‌خواهم به شغل دیگری بروم. مدرک تحصیلی مهندسی کامپیوتر دارم و در زمینه مدیریت محصول هم تجربه‌هایی دارم. فهرستی از گزینه‌های شغلی را پیشنهاد دهید که انتقال به آنها برای من آسان است.

سبک و لحن را مشخص کنید

اگر قرار است یک محتوا با هوش مصنوعی آماده کنید یا تصویرسازی کنید، مشخص کنید که در چه سبک یا لحنی باید تولید کند.

مثلا در تصویرسازی بنویسید که به سبک طراحی‌های کمیک، قدیمی و … باشد. در متن هم به همین شکل می‌توانید بخواهید که لحن محاوره، رسمی، صمیمی و … باشد.

از علائم و تاکید استفاده کنید

همانطور که موقع نوشتن نامه یا پیام برای انسان‌ها بخش‌های مهم را با گیومه یا هر علامت دیگری مشخص می‌کنیم، در نوشتن پرامپت هم از این علامت‌ها استفاده کنید یا این که توضیح دهید که چه بخشی از درخواست شما اهمیت زیادی دارد.
مثال: ۱۰ متن «کوتاه حداکثر سه جمله‌ای» برای معرفی محصول X بنویس

جزئیات را واضح بیان کنید

یکی از مشکلات رایج پرامپت‌هایی که کاربران تازه‌کار می‌نویسند همین نداشتن جزئیات است. تا جایی که می‌توانید جزئیات اضافه کنید تا جواب‌های دقیق‌تر یا تصاویر بهتری دریافت کنید.

مثال: ۱۰ عنوان پبشنهادی برای ایمیل بنویس با در نظر گرفتن این توضیحات: می‌خواهم برای ۲ هزار نفر ایمیل بفرستم و در آن سرویس جدید «تبلیغات محتوامحور محصول» را برای اولین‌بار معرفی کنم. این سرویس به کسب‌وکارهای اینترنتی کمک می‌کند تا تبلیغاتشان را در صفحه‌هایی نمایش دهند که محتوایی مرتبط با محصولشان دارند. این نوع کمپین‌های تبلیغات برای اولین بار در ایران ارائه شده است و نرخ تبدیل نسبتا بالاتری دارد.

طول یا حجم پاسخ را مشخص کنید

اگر متن کوتاه یا بلندی می‌خواهید، طول یا حجم آن را با چیزهایی مثل تعداد کلمات مشخص کنید.
مثال:
۵ کپی‌رایتینگ حداکثر ۵ کلمه‌ای برای تبلیغ شامپو ضد ریزش مو بنویس.

از اصطلاحات تخصصی استفاده کنید

هرچند که قرار است هوش مصنوعی کار را برای ما آسان کند اما اگر انتظار خروجی تخصصی و خوب داریم، باید به زبان تخصصی هم با او صحبت کنیم.
مثلا اگر قرار است هوش مصنوعی ایده‌هایی برای کمپین یا برنامه بازاریابی برای شما بنویسد، با اصطلاحات تخصصی مشخص کنید که چه انتظاری دارید یا چه کانال‌هایی در اختیار دارید.
مثال:یک برنامه پیشنهادی اجرای کمپین تبلیغات بنویس با توجه به این توضیحات: می‌خواهیم یک کمپین تبلیغات اینترنتی اجرا کنیم و انتظار داریم که CPL آن بیشتر از ۱۲۰ هزار تومان نشود؛ چه میزان بودجه تخمینی نیاز داریم و پیشنهاد می‌کنی چه نوع کمپین‌هایی اجرا کنیم؟

چیزهایی که نمی‌خواهید را مشخص کنید

اگر می‌دانید که احتمال دارد پاسخ‌های نامرتبط دریافت کنید، آنها را در پرامپت از نتایج خارج کنید.
مثلا اگر می‌خواهید که در یادگیری برنامه‌نویسی به شما کمک کند ولی چون در حال یادگیری هستید و به مراحل پیشرفته نرسیده‌اید، هنوز نمی‌خواهید از class در کدها استفاده کنید؛ کافی است برای هوش مصنوعی مشخص کنید.

 

3.بازنویسی و اصلاح محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ChatGPT

نکته بسیار مهمی که برای تولید محتوا با هوش مصنوعی باید به آن توجه کرد این است که حتما محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مثل ChatGPT را بازبینی کنیم و اصلاحات لازم را انجام دهیم. چون محتوایی که با ChatGPT تولید می‌شود ممکن است ایراداتی داشته باشد. علاوه بر این ما مسئول این محتوای منتشر شده هستیم نه هوش مصنوعی.

محصولات مرتبط
این مقالات را هم بخوانید!
در دنیای رقابتی امروزه، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوش مصنوعی در بهبود کسب و کارهای آنلاین بسیار حیاتی است. اما سوال اصلی اینجاست: چرا باید به هوش مصنوعی روی آورد و چگونه می‌تواند به افزایش ترافیک و درآمد وب سایت شما کمک کند؟
6 آذر 1402
تاثیر هوش مصنوعی در کسب‌ و کارها به عنوان یکی از برجسته‌ترین فناوری‌های اخیر چیست و چه کاربردهایی برای کسب و کارها و افزایش درآمد آنها دارد!
28 شهریور 1402
در این مقاله 7 قالب آماده برای نوشتن پرامپت حرفه‌ای برای ChatGPT در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بتوانید از آن به بهترین نحو استفاده کنید!
8 شهریور 1402
آیا با اکانت رایگان ChatGPT نیز همانند اکانت پولی یا نسخه پلاس آن می‌توانیم محتواهای باکیفیت و جذابی تولید کنیم؟ در این مقاله جواب این سوال را به شما خواهیم گفت!
5 اردیبهشت 1402
چه روش‌هایی برای کسب درآمد با هوش مصنوعی وجود دارد؟ آیا می‌توانیم در ایران از ChatGPT برای رشد کسب‌وکار و کسب درآمد بالا استفاده کنیم؟ پاسخ این دو سوال در این مقاله داده شده است.
28 فروردین 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رازهای مخفی کسب درآمد با هوش مصنوعی

را یاد بگیرید تا درآمدتان 3 برابر شود

1/000/000 تومان
99/000 تومان
close-link
عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد