۷ نکته مهمی که قبل از خرید هاست باید بدانید

۷ نکته مهمی که قبل از خرید هاست باید بدانید

خرید هاست

فهرست مطالب

خرید هاست با کانفیگ خوب و سرعت مناسب یکی از مواردی است که در سئو وب سایت شما برای موتورهای جستجو تاثیر قابل توجهی دارد. اما در زمان انتخاب و خرید هاست به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
در این مقاله 7 نکته بسیار مهم در خرید هاست را توضیح داده‌ایم که فقط کافی است در زمان انتخاب و خرید هاست به آنها توجه کنید.

 

سرعت هاست

همانطور که می‌دانید یکی از مواردی که برای گوگل، مخاطبان ما و خود ما از اهمیت بالائی برخوردار می‌باشد، سرعت لود سایت‌ها است. اگر هاست شما از سرعت مناسبی برخوردار نباشد، زمان لود سایت شما افزایش می‌یابد و کاربر سریع از سایت خارج می‌شود. افزایش این نرخ خروج نیز روی سئو سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و به مرور زمان از نتایج اول گوگل حذف خواهید شد.

اما قبل از خرید هاست، چگونه تشخیص دهیم که سرعت آن خوب است؟
سرعت چند سایت معتبری که می‌شناسید را با چرخیدن در آن‌ها تست کنید. اگر سرعت این سایت‌ها خوب بود، از شرکت ارائه دهنده هاست به این سایت‌ها خرید هاست خود را انجام دهید. البته برای سنجش سرعت این سایت‌ها، از سایت GTMetrix هم می‌توانید استفاده کنید.

 

امنیت هاست

امنیت هاست رو به راحتی نمی‌توان مورد ارزیابی قرار داد. اما پیشنهاد می‌کنیم از شرکت‌هایی که در زمینه ارائه هاست شناخته شده‌تر هستند خرید هاست خود را انجام دهید. ما در حال حاضر با سایت‌های Netafraz و IranServer کار می‌کنیم و از خدمات آنها رضایت داریم. توصیه می‌کنیم در مورد این دو شرکت تحقیق کنید و اگر از نظر شما هم گزینه مناسبی بودند، هاست خود را از آنها تهیه کنید.

 

کانفیگ سرور هاست

در زمان انتخاب و خرید هاست، به امکانات سخت‌افزاری سرور هاست مثل هارد، رم، سی پی یو و میزان حجم ترافیکی که در اختیار شما قرار می‌دهند توجه کنید.

 

خرید هاست اشتراکی یا هاست اختصاصی

سرور هاست‌های اشتراکی با سرور اختصاصی چه تفاوتی دارند؟
منابع سخت‌افزاری سرور اشتراکی بین همه هاست‌های خریداری شده روی آن سرور تقسیم می‌شود. اما منابع سخت‌افزاری سرور اختصاصی مخصوص شماست و با هیچ سایت دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود. پس سرعت سرور یا هاست اختصاصی نسبت به اشتراکی بالاتر است.
اما یکی از معایب سرورهای اختصاصی هاست نسبت به اشتراکی این است که صفر تا صد مدیریت سرور اختصاصی به عهده خود شماست. البته می‌توانید با پرداخت یک هزینه جداگانه وظیفه مدیریت سرور را به شرکت مربوطه محول کنید.

انواع هاست‌ها را بصورت کامل در یک ویدئو از سری ویدئوهای آموزشی تلوبییون کسب از نت توضیح داده‌ایم که با کلیک روی این لینک می‌توانید آن را مشاهده کنید.

 

خرید هاست ایران یا خارج

سرعت هاست‌های ایران نسبت به هاست خارج بالاتر است. هاست ایران در سئو سایت شما تأثیر دارد، ولی تاثیر آن خیلی زیاد نیست. با اینحال تصمیم برای خرید هاست ایران یا خارج با خود شماست.

 

میزان قطعی سرور هاست

اگر میزان قطعی هاست شما زیاد باشد و بازدیدکنندگان نتوانند وارد وب سایت شما شوند، سریع به سراغ رقیبان‌تان خواهند رفت. حتی یک ثانیه تأخیر در بارگیری سایت، ممکن است بازدیدکننده را منصرف کند و سایت شما را ترک کند. ترک وب سایت شما توسط بازدیدگنندگان، زمان ماندگاری کاربر روی صفحات سایت شما (Time on site) را کاهش و این موضوع در سئو وب سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. به همین دلیل خرید یک هاست خوب با آپتایم (UpTime) بالا و نزدیک به 100درصد از همیت بالائی برخوردار است.
اما چگونه آپتایم (UpTime) سرور یا میزان قطعی آن را اندازه‌گیری کنیم؟
مطمئناً برای هیچ‌کس ممکن نیست که به صورت 24 ساعته سایت خود را چک کند و از بالا بودن و قطع نبودن آن اطمینان یابد. ابزارهای مانیتورینگ آنلاین زیر میزان آپتایم سرور هاست را به شما اطلاع می‌دهند و می‌توانید از این ابزارها برای اندازه‌گیری آپتایم سرور هاست استفاده کنید.

  1. Down Notifier (رایگان)
  2. Monitor Scout (رایگان)
  3. Supermonitoring (رایگان)
  4. Got Site Monitor (رایگان و پولی)

 

پشتیبانی شرکت ارائه‌ دهنده هاست

یکی از موارد مهم دیگر در خرید هاست، پشتیبانی شرکت ارائه دهنده هاست است. پاسخ سریع به تیکت‌های شما درصورت بروز مشکل و رفع آن در اسرع وقت از اهمیت بالائی برخوردار است.
سایت ایران سرور پشتیبانی خوبی دارد. با این‌حال توصیه می‌کنیم یک هاست استراکی یک‌ماهه خریداری کنید و در این یک ماه پشتیبانی شرکت مربوطه را مورد ارزیابی قرار دهید که خوب است یا خیر.

 

نتیجه‌گیری

دوست عزیز، امیدواریم این مقالۀ آموزشی برای شما مفید بوده باشد وبا توجه به نکاتی که گفته شد، در انتخاب و خرید هاست دقت لازم را داشته باشید. چون علاوه بر اینکه در سئو سایت شما تأثیرگذار است، به رشد کسب‌وکارتان نیز کمک زیادی خواهد کرد.
در انتها ممنون می‌شویم اکر سوالی یا نظری دارید در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

 

پیروز باشید

این مقالات را هم بخوانید!
این مقاله به شما کمک می‌کند تا سایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه‌سازی کنید و در صفحه نتایج جستجو، لینک اول گوگل باشید.
8 بهمن 1401
اگر ما بتوانیم کلمات کلیدی مناسبی را برای سئوی محتوای مقاله یا صفحه محصول خود پیدا کنیم، به زودی در صفحه اول گوگل خواهیم بود.
8 بهمن 1401
گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای رایگان شرکت گوگل است که با آن می‌توانیم مشکلات سایتمان را بررسی و رفع کنیم تا سریع‌تر لینک اول باشیم.
8 بهمن 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت | ورود
شماره موبایل خود را وارد کنید

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد